K.R. Valgaeren 1979-
Westerlo: Kramat, 2012
373 p.
Aantekening
Vervolg op De ziener
9789079552870 (paperback)

David Mayfair is sinds kort vampier. Hij is nog aan het wennen aan zijn nieuwe levensstijl en is vastbesloten om zijn menselijkheid niet te verliezen. In dit zelfstandig te lezen vervolg op 'De ziener'* (Schaduwprijs 2012) staat hij voor de uitdaging om zijn jeugdliefde Sterre Schermers te beschermen, die in de handen van de machtige vampier Valeth dreigt te vallen. Hij keert terug naar Turnhout, waar hij is opgegroeid. Door middel van de dagboeken van de sleutelfiguren komt langzaam de gruwelijke waarheid aan het licht. Het is een race tegen de klok waarbij niets is wat het lijkt. Sterk vervolg op Valgaerens debuut waarbij de psychologische aspecten extra diepte geven aan het verhaal. Daardoor wordt het zelfs nog beter dan het eerste deel en is het ook interessant als je niet van vampiers houdt. Hoewel het geheel hier en daar wat vaart mist, maken de stijl en zijn oog voor detail veel goed. Vrij kleine druk, ruime interlinie.

Over K.R. Valgaeren

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Eveline Werck

Kevin Valgaeren (Turnhout, 17 december 1979) is een Belgische schrijver van mysteries en gothic novels. In 2011 debuteerde hij met De Ziener, waarmee hij in 2012 de Schaduwprijs won voor beste spannende debuut in de Nederlandse taal. In 2012 werd Bloedlijn gepubliceerd, het tweede deel in een reeks verhalen over David Mayfair. Seance, een duistere thriller gebaseerd op een beruchte fraudezaak tijdens de hoogdagen van het Engelse spiritualisme, verscheen in 2016 en belandde prompt op de shortlist van de Harland Awards Romanprijs voor beste boek in het fantastische genre. In 2018 verscheen "Blackwell", een ode aan de gothic novel en haar grootmeesters. Het boek werd unaniem positief ontvangen en belandde op de shortlist van de Knack Hercule Poirotprijs, een onderscheiding voor spannende boeken in Vlaanderen. Een jaar later bracht hij met "Engelenlust" een opmerkelijke literaire roman uit over necrofilie. Sindsdien publiceert hij onder de naam K.R. Valgaereā€¦Lees verder op Wikipedia